Ryanair com tracta als seus treballadors?

Z20G8035

en català

Ryanair és una companyia aèria de baix cost que s’ha convertit en un gegant multimilionari gràcies a les seves tarifes fora de mercat. Recordo que fa uns anys es va publicar que la companyia irlandesa va apuntar la possibilitat de fer viatjar els seus passatgers de peu, mínimament inclinats i lligats amb el cinturó de seguretat, per estalviar-se els seients a l’avió i així encabir-hi més persones. Una idea de bomber, a l’altura d’un dels empresaris més incendiaris que mai s’ha conegut: Michael O’Leary.
L’última pensada d’aquest senyor és coaccionar als seus treballadors a l’aeroport de Girona. O accepten una rebaixa de les seves condicions laborals o la companyia tanca a Sant Josep. Les noves condicions són que alguns treballadors tindran una nova categoria, inferior a l’actual, amb la consegüent rebaixa de sou. A més la majoria passaran de ser fixes a fixes discontinus, això vol dir que tres mesos a l’any aniran a l’atur i perdran l’antiguitat. Els que no ho acceptin….al carrer.
A més, Ryanair tancarà les seves bases als aeroports de Canàries. La seva plantilla aquí...ja sabeu on anirà a parar i els seus 150 pilots tindran sort desigual. Un centenar es veu abocat aquest gener a un ERO, altres han acceptat anar a treballar a bases de l’Europa de l’Est i la resta pilotaran avions de companyies filials el que els representarà veure reduïdes les seves nòmines en tres quartes parts.
Totes aquestes decisions es prenen perquè la companyia vol ser un gegant i si cal ser-ho a costa dels seus treballadors, ho serà. I les decisions són obra del seu president Micheal O’Leary, un paio histriònic que ha aixecat un imperi a costa de la seva inicial fortuna i de rebentar el mercat, als seus subordinats i d’enllaunar els seus passatgers com a sardines en aparells cada cop més incòmodes i estrets en els quals ja no pots ni facturar equipatge voluminós. A això se li diu ara bona gestió empresarial.
Ryanair és una companyia privada i si hi ha persones que accepten totes les condicions no hi ha massa cosa més a dir. Però sí que m’agradaria fer dues consideracions.
La primera, si les administracions, inclosa la Generalitat, haurien o no de revisar les subvencions que dóna a aquesta companyia a canvi que operin en el seu territori. Aquestes ajudes públiques potser podrien anar a altres línies aèries amb un altre tarannà, diferent del de de Ryanair.
La segona, que els potencials clients de Ryanair, sàpiguen que tenen tot el dret a viatjar més barat i potser menys segurs, però que aquest baix cost es fa contra els drets laborals de molts treballadors, els quals els atenen a molts metres d’altura.

 

en castellà

Ryanair es una compañía aérea de bajo coste que se ha convertido en un gigante multimillonario gracias a sus tarifas fuera de mercado. Recuerdo que hace unos años se publicó que la compañía irlandesa apuntó la posibilidad de hacer viajar sus pasajeros de pie, mínimamente inclinados y atados con el cinturón de seguridad, para ahorrarse los asientos del avión y así meter más personas. Una idea de bombero, a la altura de uno de los empresarios más incendiarios que nunca se ha conocido: Michael O’Leary.
La última idea de este señor  es coaccionar a sus trabajadores en el aeropuerto de Girona. O aceptan una rebaja de sus condiciones laborales o la compañía cierra en Sant Josep. Las nuevas condiciones son que algunos trabajadores tendrán una nueva categoría,  inferior a la actual, con la consiguiente rebaja de sueldo. Además la mayoría pasarán de ser fijos a fijos discontinuos, esto quiere decir que tres meses al año irán al paro y perderán la antigüedad. Los que no lo acepten….a la calle.
Además, Ryanair cerrará sus bases a los aeropuertos de Canarias. Su plantilla aquí…ya saben donde irá a parar y sus 150 pilotos tendrán suerte desigual. Un centenar se ve abocado este enero a un ERE, otros han aceptado ir a trabajar a bases de Europa del Este y el resto pilotarán aviones de compañías filiales lo que los representará que verán reducidas sus nóminas en tres cuartas partes.
Todas estas decisiones se toman porque la compañía quiere ser un gigante y si hay que serlo a expensas de sus trabajadores, lo será. Y las decisiones son obra de su presidente Micheal O’Leary, un payo histriónico que ha levantado un imperio con su inicial fortuna y de reventar el mercado, a sus subordinados y de enlatar a sus pasajeros como sardinas en aparatos cada vez más incómodos y estrechos en los cuales ya no puedes ni facturar equipaje voluminoso. A esto le llaman buena gestión empresarial.
Ryanair es una compañía privada y si hay personas que aceptan todas las condiciones no hay demasiada cosa más a decir. Pero sí que me gustaría hacer dos consideraciones.
La primera, si las administraciones, incluida la Generalitat, habrían o no de revisar las subvenciones que da a esta compañía a cambio que operen en su territorio. Estas ayudas públicas quizás podrían ir a otras líneas aéreas con otro talante, diferente del de de Ryanair.
La segunda, que los potenciales clientes de Ryanair, sepan que tienen todo el derecho a viajar más barato y quizás menos seguros, pero que este bajo coste se hace contra los derechos laborales de muchos trabajadores, los cuales les atienden a muchos metros de altura.
Neteja
Ressalta les paraules desconegudes
Utilitza les formes valencianes
Tradueix mentre s’escriu
Copia el text
Permet l’ús del text de manera anònima per millorar el servei de traducció
Premeu Ctrl + Intro per a traduir des del teclat

El Traductor de Softcatalà és un traductor automàtic entre el català i les següents llengües: castellà, anglès, portuguès, francès, occità (aranès) i aragonès, basat en el projecte de programari lliure Apertium.

Des de Softcatalà mantenim i millorem els diversos parells de llengües afegint paraules i regles noves. Si voleu col·laborar en el desenvolupament del Traductor, podeu posar-vos en contacte amb nosaltres.

Baixeu l’aplicació per al vostre telèfon

El traductor de Softcatalà funciona gràcies a

Aquest web utilitza galetes pròpies i de tercers per optimitzar i adaptar-se a la vostra navegació i les vostres preferències, entre altres tasques. Si continueu navegant, entendrem que accepteu la nostra política de privacitat.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: